Consumenten uiten tegenwoordig vaker kritiek op producten die van invloed kunnen zijn op de gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Britse Future Foundation. Zo vindt 68% van de consumenten dat reclame voor alcoholische dranken aan banden moet worden gelegd omdat het fenomeen `binge drinking` oprukt. Verder meent 80% dat alcohol op het werk verboden moet worden. 36% vindt dat snoep en chocolade geen producten zijn die je iemand cadeau moet geven.Regulering van reclame is een algemeen geaccepteerd verschijnsel aan het worden. Of het nu gaat om het gebruik van mobiele telefoons, convenience food of het milieu, consumenten laten vaker van zich horen en dwingen zo regelgeving af. 45% van alle volwassenen vindt dat levensmiddelenfabrikanten geen reclame mogen maken die op kinderen gericht is en bij elke nieuwe voedingshype gaan stemmen op die op de gevaren en nadelen wijzen. Fabrikanten zien zich dan ook steeds vaker genoodzaakt klanten gerust te stellen. McDonald`s kwam in het Verenigd Koninkrijk onlangs met een advertentie in de landelijke dagbladen met als kop `We hear you`, in antwoord op de groeiende vraag naar gezondere fast foodproducten.
Consument heeft steeds meer kritiek op producten die gezondheid beinvloeden
Gepubliceerd op 25 augustus 2005 om 00:00
Reacties 0