Consumentenvertrouwen opnieuw gegroeid

Het Nederlandse consumentenvertrouwen is in mei verder verbeterd. Het saldo van het percentage positieve en negatieve antwoorden staat deze maand op -2, drie punten meer dan in april. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het CBS. Het consumentenvertrouwen is sinds afgelopen zomer vrijwel onafgebroken toegenomen en ligt nu op hetzelfde niveau als eind 2007.

In tegenstelling tot afgelopen maanden nam in mei ook de koopbereidheid toe. Consumenten vonden de tijd gunstiger voor het doen van grote aankopen, zoals wasmachines en televisies. Verder verbeterde hun stemming over hun eigen financiële situatie in de komende twaalf maanden, terwijl het oordeel over het afgelopen jaar vrijwel gelijk bleef.

Het oordeel over het algemeen economische klimaat groeide voor de derde maand op rij. Consumenten waren positiever over de afgelopen twaalf maanden. De stemming over de economie in de komende twaalf maanden bleef onveranderd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!