PostNL lanceert bezorgservice voor online boodschappen

PostNL stapt in de bezorging van online bestelde boodschappen. De logistiek dienstverlener bezorgt in eerste instantie producten van online supermarkt Vershuys.com, maar wil dat op termijn ook voor andere foodspelers doen. Dat zegt algemeen directeur Marwin Dekkers van Vershuys.com tegen RetailNews.

Na een pilot met Vershuys.com in de omgeving van Venlo wordt de bezorgservice bij wijze van proef vanaf donderdag in de hele provincie Limburg uitgerold. Daarbij wordt ook op de dinsdag- en donderdagavond ook in de avonduren bezorgd. Oost-Brabant is het volgende pilotgebied.

De bestelde versproducten worden in een speciale koelverpakking vervoerd, waardoor ze op de juiste temperatuur blijven. Na bezorging neemt de PostNL-koerier de verpakking mee terug. 

Waar Vershuys.com ook pick-up points ondersteunt, verwacht Dekkers dat in de toekomst circa twintig procent van de online bestelde boodschappen wordt afgehaald. Een ruime meerderheid van de consumenten zal zijn producten laten afleveren. “We merken dat klanten bezorging een stuk gemakkelijker vinden. Vanuit de klantbehoefte zullen we kijken wat dat op termijn voor de afhaalpunten betekent.”

De online verkoop van boodschappen staat in Nederland nog in de kinderschoenen, maar gaat volgens Dekkers ‘enorm snel groeien’. Zo wordt naar schatting in 2025 twintig procent van de boodschappen online aangeschaft, zegt hij. “Dan praat je over hele sterke groeicijfers in een korte periode. Daarvoor is het belangrijk om zoveel mogelijk belemmeringen voor het online aanschaffen van food weg te nemen.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends