'Echte' fast fashion en chaos bij uitverkoop

Een uitverkoop die te veel shoppers trok, twaalf bijzondere snoepwinkels en een nieuwe invulling van fast fashion passeerden afgelopen week op social media. 

Winkeliers proberen niet zelden klanten te trekken met een uitverkoop. Sneaker- en kledingwinkel Epic trok echter zoveel publiek in Breda, dat de politie eraan te pas moest komen. De dienstwagen werd voor de ingang geparkeerd, om duidelijk te maken dat de wachtenden niet meer op hun koopje hoefden te rekenen.

In de wekelijkse rubriek 12x kwamen afgelopen vrijdag op Facebook twaalf snoepwinkels voorbij, waarvan het water je in de mond loopt. Zo trekt The Candy Room in Melbourne de aandacht met getekend interieur, beschikt Lick in Las Vegas over een originele entree en zorgt Candylicious er in Dubai voor dat de kleuren van het snoep goed uit de verf komen.

Verder kwam de eerste winkel van Marie-Stella-Maris voorbij op Facebook, terwijl er tevens aandacht was voor tablets in de winkel van UNKNWN in Miami en het FaceRetail-interview met ceo Philip Mountford van Hunkemöller.

Op Pinterest kwam afgelopen week onder meer de Londense showroom van verf- en behangfabrikant Little Green voorbij. Klanten doen hier ideeën op bij de inspiratiemuur en kleurenkaart van twee meter hoog. Op zogenoemde werkplekken kiezen klanten op hun gemak de juiste kleuren of grasduinen door de woonmagazines. 

Daarnaast een video van de nieuwe betekenis die het Franse Comptoir des Cotonniers aan het begrip fast fashion geeft. Consumenten bestellen met hun smartphone kledingstukken die ze op advertenties in tijdschriften, bushokjes en taxi’s zien. Shoppers die de app hebben geïnstalleerd en hun adres en betaalgegevens hebben ingevuld, kunnen het item twintig seconden na het scannen afrekenen. “Er is een reële vraag naar onmiddellijkheid', aldus de retailer.

Tot slot onder meer de top vijf van digitale services die Nederlanders de fysieke winkel in trekken, opmerkelijke productverpakkingen, een vendingmachine die emoties herkent en het kleurrijke storedesign van Barton’s Bonbonniere. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!