Guerilla marketing en asielhonden in IKEA

Twaalf voorbeelden van guerilla marketing van retailers en merken en kartonnen asielhonden in showrooms van IKEA kwamen voorbij op social media.

De humoristische busbestickering van Specsavers was één van de twaalf voorbeelden van guerilla marketing, die afgelopen vrijdag voorbijkwam in de vaste Facebookrubriek 12x. Daarnaast werden ook acties van Schweppes, Windex en Advil goed gewaardeerd.

Het dak van Hoog Catharijne herbergt sinds donderdag een eigen soepkeuken, als onderdeel van een kunstproject van ontwerper Ester van der Wiel. Er wordt soep getrokken van etensresten van restaurants en winkels, aangevuld met groenten die op het dak groeien op een compostlaag van afval uit het Utrechtse winkelcentrum.

Verder op Facebook shop-in-shops van The Read Shop en D.I.O. in een Coop-supermarkt, het herstel van de Nederlandse retail, de Joy Generator van snoepproducent Cadbury en de eerste fysieke winkel van de Australische online opticien Clearly.

Voor Prada’s nieuwe collectie is de SoHo store in New York voorzien van een wallpaper van zestig meter lang. De figuren op de wallpaper worden driedimensionaal weergegeven. Om het geheel compleet te maken, besloot Prada de volledige winkelvloer te bedekken met een pikzwart tapijt.

Om te zorgen dat meer asielhonden worden geadopteerd, plaatste IKEA in de Verenigde Staten en Singapore levensgrote foto’s van de dieren op karton in zijn winkels. “Zo kunnen consumenten zien hoe hun huis eruit ziet met een huisdier”, aldus marketingdirector Becky Blaine.

Het Japanse jeanslabel Zoo Jeans heeft ook iets met dieren, maar gebruikt ze om zijn jeans te laten rippen. De kledingstukken worden in het tijger- en berenverblijf in de dierentuin gegooid, waarna de dieren zich erop kunnen uitleven. Consumenten kunnen een uniek exemplaar aanschaffen via de Japanse site van Yahoo.

Verder op Pinterest onder meer de fietsenwinkel Handsome Bicycles die zijn naam eer aan doet, een handige manier om sinaasappels te verpakken en mee te nemen en Peddler’s Creamery dat alleen zuivelproducten verkoopt die zijn gekarnd met behulp van een fiets.

Volg RetailTrends Media ook op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!