Wereldwijde e-commercegroei bereikt hoogtepunt

De wereldwijde online verkopen nemen dit jaar toe naar in totaal 1471 miljard dollar (elfhonderd miljard euro). Dat is een groei van 19,3 procent ten opzichte van vorig jaar, meldt onderzoeksbureau eMarketer.

De totale e-commercemarkt, waarin onder meer ook reizen, downloads en mobiele bestedingen worden meegeteld, zal vanaf 2015 steeds minder hard groeien. Dat komt volgens het bureau doordat de groei van het aantal internetgebruikers steeds verder afneemt. In 2018 groeien de online verkopen naar verwachting nog met 9,9 procent naar 2356 miljard dollar.

De groei komt dit jaar met 32,9 procent nog het hoogst uit in Noord-Amerika, gevolgd door de Aziatisch-Pacifische regio met 31,2 procent. In West-Europa, waar Nederland onderdeel van uitmaakt, komt de groei in 2014 uit op 25,4 procent. Samen zijn deze regio’s goed voor negentig procent van de wereldwijde e-commercemarkt.

Vanaf volgend jaar groeit de Aziatisch-Pacifische regio het hardst, vanwege het grote aantal extra internetgebruikers. China ziet zijn omzetaandeel in die regio groeien van vijftig procent nu naar zeventig procent in 2018. Tegen die tijd zal de helft van alle inwoners in de Aziatisch-Pacifische regio online aankopen doen, tegen bijna zeventig procent in zowel West-Europa als Noord-Amerika.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!