Lacoste past augmented reality toe in de winkel

Consumenten kunnen schoenen van Lacoste binnenkort passen met behulp van augmented reality. Bezoekers van een winkel van het Franse kledingmerk plaatsen hiervoor hun voet op een speciale sticker op de vloer, scannen hun voet met hun smartphone en zien vervolgens hoe de gekozen schoen staat.

Vervolgens kunnen zij in de app meer informatie opvragen over de schoen, aangeven dat zij de schoen willen kopen of het beeld delen via social media. De app is afkomstig van ontwikkelaar Engine Creative en ontwikkeld in samenwerking met Lacoste.

Lacoste is naar eigen zeggen de eerste retailer die een dergelijke technologie gebruikt in zijn winkels. Het merk hoopt dat het de consumenten meer gemak oplevert omdat zij hun eigen schoen niet hoeven uit te trekken. Daarnaast hoeven ze niet te wachten tot een winkelmedewerker met een passend paar komt.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!