Albert Heijn to gay en Munich in Spanje

De winkels van schoenenketen Munich in Spanje en Albert Heijn to gay in Amsterdam kwamen afgelopen week voorbij op social media.

In de wekelijkse Facebookrubriek 12x was afgelopen vrijdag aandacht voor de winkels van schoenenketen Munich in Spanje. Naast winkels in Valencia, Madrid, Zaragoza, Sevilla en Mallorca sprongen vooral de winkels in thuisstad Barcelona in het oog.

Frank De Moor zwaaide vorige week af als ceo van Macintosh, nadat hij elf jaar lang de scepter zwaaide bij het retailconcern. Ceo Mark Sebba van online moderetailer Net-a-Porter was exact even lang in dienst, toen hij zijn afscheid aankondigde. De vraag is of De Moor net zo’n memorabel afscheid heeft gekregen als zijn Britse collega.

Verder op Facebook een vending machine van Nike, midden in New York, waar klanten zich letterlijk voor in het zweet moeten werken. Het apparaat accepteert voor de sokken en shirts alleen punten van zijn FuelBand, die in de 24 uur daarvoor zijn verdiend met hardlopen of fietsen. Ook was er aandacht voor het store design van supermarkt Albert in Tsjechië, La Place in De Efteling, hightech winkelwagens, perziken in ondergoed en Albert Heijn to gay.

Op Pinterest kwam afgelopen week onder meer een installatie in de flagshipstore van Alexander Wang in Soho voorbij. De nieuwe collectie wordt omringd door marmeren surfplanken in een stalen kooi gepresenteerd.

Winkelend publiek in Melbourne konden bij de Aesop Nasothèque in de etalage zien hoe consumenten een afgietsel laten maken van hun neus. De retailer grijpt de gelegenheid tegelijk aan om zijn geurproducten onder de aandacht te brengen. 

Selfridges laat shoppers kennismaken met cases voor hun tablet of smartphone die zich kunnen vastzuigen aan een ondergrond. Met behulp van vijf grote ‘skins’ van ontwikkelaar Goo.ey en een video kunnen consumenten het concept uitproberen. Bekijk hier een video van Goo.ey. 

Originele methodes om onder meer cadeauartikelen en foodproducten te presenteren, zijn te vinden op het Pinterestboard productdisplay. Verder aandacht voor onder meer de Barista Pro Shop in Japan en de flagshipstore van wijnwinkel Marques de Riscal in Spanje en de Zwitserse Jäggi Uhren & Bijouterie.

Volg ons ook op Facebook en Pinterest.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!