12x productdisplay en online fashionaankopen in beeld

Een dozijn productdisplays en een infographic met de online fashionaankopen van Nederlanders passeerden afgelopen week op de social media-kanalen van RetailTrends Media.

De Ice Bucket Challenge voor Stichting ALS heeft de Nederlandse supermarkten bereikt. De hamster van Albert Heijn nomineerde Lidl Nederland, Jumbo en PLUS om een emmer water over zich heen te gooien en een donatie te doen aan het goede doel.

In de wekelijkse rubriek twaalf keer was afgelopen keer aandacht voor een dozijn manieren om producten op een bijzondere manier te presenteren. Zo brengt Chanel zijn kleding via schommelende mannequins onder de aandacht, terwijl Good Genes in Amsterdam zijn jeans onder een stolp zet.

Met The Factory in New York geeft de retailer Normal storytelling een geheel nieuwe dimensie. Klanten kunnen bij dit futuristische pand ervaren hoe hun 3D-geprinte oordopjes worden gemaakt.

Verder een opmerkelijke marketingactie van koffieketen Tim Hortons, een schapkaart van Kruidvat die duidelijk maakt waarom het geen slecht idee is om terug naar school te gaan en een infographic van eBay deals die het populairste product van elke staat toont.

Op Pinterest in een infographic te vinden met informatie over de online fashionaankopen van Nederlandse consumenten. Zo kopen Nederlanders meestal om 13.00 uur kleding via webwinkels. Shoppers tussen de 45 en 55 jaar schaffen het vaakst online kleding aan en zij geven gemiddeld per bestelling 109 euro uit.

Fietsenretailer Electra biedt consumenten met zijn BikeHub in Sint Petersburg meer dan verkooppunt. Elke fiets staat in een eigen kubusvormige ruimte, waardoor ze vanaf de straat goed zichtbaar zijn. Aan het einde van de zomer stallen consumenten hun fiets hier om te overwinteren. Daarmee fungeert het pand gelijk als etalage. Met de komst van de lente halen de eigenaars hun fiets weer op en wordt het pand ingericht met fietsen van de nieuwe collectie.

Verder kwam onder meer de pop-up store van Merci in Amsterdam voorbij, een infographic die alle benodigdheden voor goede e-commercesoftware weergeeft en storedesign van schoenenretailer We Do Shoe, die social media en instore screens pas echt integreert in zijn winkel.

Volg ons ook Facebook en Pinterest!

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!