C&A introduceert digitale likes in printmedia

Reclamebureau DM9DDB heeft een ‘Ad Like’-campagne bedacht die lezers in staat stelt pagina’s in een magazine te liken op Facebook. Bij de ontwikkeling van de campagne voor de Braziliaanse tak van C&A werkte het reclamebureau nauw samen met Microsoft en telecomgigant TIM.

De campagne verschijnt in een aantal nummers van het magazine Contigo! De advertentie toont twee kledingstijlen van de kledingretailer, met ieder hun eigen ‘like’-knop. Deze knop is een elektronisch board die voorzien is van een chip. Deze slaat de informatie van geregistreerde personen op. Hierdoor komt iedere like automatisch op de tijdlijn van de persoon terecht. Daarnaast wordt de keuze doorgegeven naar een display in de C&A winkel in Morumbi, São Paulo. Daar wordt vervolgens de outfit met de meeste likes getoond.

Het blad weet wie diegene is die op de knop drukt omdat lezers zich via Facebook konden opgeven voor de ontvangst van een exemplaar. Deze Facebook- en adresgegevens zijn per exemplaar gekoppeld aan een custom made gedrukte advertentie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!