Horeca populairst tijdens winkelen

Consumenten combineren winkelen vaak met leisure-activiteiten, waarbij de horeca op nummer één staat. Volgens het Koopstromenonderzoek Randstad 2004 is het café favoriet bij de man en de jongere, de lunchroom bij de vrouw en de oudere. Tweepersoonshuishoudens zonder inwonende kinderen zijn koplopers in het horecabezoek. De variatie ontbreekt in leisure-activiteiten tijdens het winkelen. Zo worden er slechts vier van de vijftien categorieën in enige mate gcombineerd met een winkelbezoek. De bioscoop en de toneel- en concertzaal houden de eer hoog. Musea en bibliotheken trekken ook redelijk wat winkelpubliek aan. De bioscoop is favoriet bij jongeren, het museum bij ouderen en de bibliotheek bij gezinnen met kinderen. Zodra er kinderen in het spel zijn, neemt de animo in alle categorieën drastisch af. In het onderzoek zijn de gegevens per plaats uitgesplitst, hier is het document te vinden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!