Horeca populairst tijdens winkelen
Gepubliceerd op 8 september 2005 om 00:00
Consumenten combineren winkelen vaak met leisure-activiteiten, waarbij de horeca op nummer één staat. Volgens het Koopstromenonderzoek Randstad 2004 is het café favoriet bij de man en de jongere, de lunchroom bij de vrouw en de oudere. Tweepersoonshuishoudens zonder inwonende kinderen zijn koplopers in het horecabezoek. De variatie ontbreekt in leisure-activiteiten tijdens het winkelen. Zo worden er slechts vier van de vijftien categorieën in enige mate gcombineerd met een winkelbezoek. De bioscoop en de toneel- en concertzaal houden de eer hoog. Musea en bibliotheken trekken ook redelijk wat winkelpubliek aan. De bioscoop is favoriet bij jongeren, het museum bij ouderen en de bibliotheek bij gezinnen met kinderen. Zodra er kinderen in het spel zijn, neemt de animo in alle categorieën drastisch af. In het onderzoek zijn de gegevens per plaats uitgesplitst, hier is het document te vinden.
Reacties 0