De Nederlandse mobiele betaalmethode èM! Payment stopt na een jaar vanwege te hoge kosten. “De kosten om èM! Payment te continueren waren te hoog om met volle moed de grote concurrentie aan te gaan”, aldus een woordvoerder tegen RetailNews.
Èm! Payment werd drie jaar geleden opgericht en ging na een proefperiode in 2013 live. Circa tweehonderd webwinkels zijn aangesloten bij de betaalmethode. Consumenten kunnen met hun smartphone of tablet op kredietbasis afrekenen. Daarvoor hoeven ze zich niet aan te melden of een saldo op te laden. Bij de eerste betaling koppelt de shopper zijn e-mailadres en telefoonnummer aan zijn bankrekening. Daarna worden de gegevens herkend en hoeft de klant alleen een zelfgekozen pincode in te vullen.
Naast een aantal medewerkers op projectbasis waren er drie werknemers in vaste dienst bij èM! Payment. Daarmee zijn volgens de woordvoerder ‘goede afspraken’ gemaakt. Consumenten kunnen tot half december betalingen verrichten met èM! Payment. Per 31 december wordt de bedrijfsvoering gestaakt.
Doek valt voor betaalmethode èM! Payment
Gepubliceerd op 3 oktober 2014 om 00:00
Reacties 0