De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) introduceert een eenduidig logo om consumenten bewust te maken van het belang van een afgewogen energiebalans. Als mede initiatiefnemer van het Convenant Overgewicht zet de FNLI zich in om de consument in staat te stellen om een goed geïnformeerde keuze te maken die bijdraagt aan het herstel van de energiebalans. Een eenduidig logo is volgens de FNLI de meest effectieve methode voor de consument om in één oogopslag bewuste keuzes te maken over energiewaarde in relatie tot een verantwoord gewicht en bewegen. De Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI), opgericht in augustus 2004, is hét platform van de levensmiddelenindustrie. De FNLI is zowel spreekbuis als aanspreekpunt voor handelspartners, brancheorganisaties en bedrijven, NGO’s, overheid, politiek en de media in Nederland.
Energielogo in strijd tegen overgewicht
Gepubliceerd op 9 september 2005 om 00:00
Reacties 0