ING start met retourpinnen bij IKEA

Klanten die artikelen terugbrengen naar IKEA kunnen het aankoopbedrag voortaan op hun bankrekening teruggestort krijgen. De Zweedse retailer biedt de mogelijkheid tot retourpinnen in samenwerking met ING aan in alle vestigingen behalve in Delft, zo laat de bank maandag weten.

Andere grote retailers die bij ING bankieren kunnen retourpinnen op korte termijn aanbieden. Vanaf medio 2015 wordt de service breed beschikbaar. “We verwachten dat met IKEA het retourpinnen een grote vlucht gaat nemen en meer bekendheid zal krijgen”, aldus manager cards en mobile payments Tanja Tierle van de bank.

Rabobank introduceerde retourpinnen in april als eerste Nederlandse bank bij kledingketen Score. Wanneer de klant een artikel terugbrengt, steekt hij zijn pas in de betaalautomaat, waarna de winkelier de opdracht geeft om het aankoopbedrag te retourneren. De klant ontvangt een ondertekende retourpinbon als bewijs en krijgt het bedrag op zijn rekening teruggestort.

Een woordvoerder van Betaalvereniging Nederland liet destijds al aan RetailNews weten dat ING en ABN AMRO het voorbeeld van Rabobank nog dit jaar zouden volgen. ABN AMRO ging medio dit jaar van start met het aanbieden van retourpinnen aan ondernemers.

Klanten zijn enthousiast over de mogelijkheid van retourpinnen, zegt customer relations manager Jonas Abelsson van IKEA Nederland. “In de pilot in onze winkel in Barendrecht zagen we dat negentig procent van de retourtransacties die oorspronkelijk met betaalpas waren afgerekend, ook met retourpinnen werden afgerond.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!