Albert Heijn ontkent nieuw prijsoffensief

De prijsverlagingen die Albert Heijn begin deze week heeft doorgevoerd maken onderdeel uit van regulier prijsonderhoud. Dat laat algemeen directeur Sander van der Laan weten aan Levensmiddelenkrant. Van een prijsoffensief is volgens hem geen sprake.

Dinsdag werd bekend dat de Zaanse supermarktketen zo’n achthonderd producten in prijs verlaagd heeft. Er zijn echter ook prijzen verhoogd, aldus Van der Laan. “Mutaties voeren we elke week door, dat zijn er nu iets meer dan vorige week.”

Albert Heijn heeft maandag 782 prijzen verlaagd, signaleert de website Inprijsverhoogd.nl. Daarnaast werden 88 prijsverhogingen doorgevoerd. Dinsdag en woensdag kwamen daar nog honderd mutaties bij.

Alle andere supermarktketens hebben volgens supermarktexpert Gerard Rutte in kaart gebracht welke producten van de marktleider goedkoper zijn geworden. PLUS en Hoogvliet hebben inmiddels gereageerd door de prijzen van respectievelijk 412 en 496 producten te verlagen. Rutte verwacht dat alle andere supermarktketens de beweging van Albert Heijn zullen volgen.

Albert Heijn startte in september vorig jaar een prijzenslag door duizend artikelen in prijs te verlagen, om de prijsperceptie bij klanten te verbeteren. Veel supermarktketens volgden destijds het voorbeeld van de marktleider, waardoor de prijsafstand volgens onderzoeksbureau GfK intact bleef.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends