Detailhandelsverkopen in EU lopen terug

Na een flinke opleving in augustus zijn de detailhandelsverkopen in de Europese Unie in september teruggelopen. De verkopen lagen 1,2 procent lager dan in augustus, zo blijkt uit volumecijfers van statistiekbureau Eurostat. In de eurozone kwam de daling uit op 1,3 procent.

De foodverkopen bleven net als in augustus stabiel, maar de non-foodbranche kende een krimp van 2,1 procent. In de eurozone daalden de foodverkopen met 0,1 procent en de non-foodverkopen met 2,2 procent. De verkoop van autobrandstoffen viel respectievelijk 0,4 en 0,9 procent hoger uit.

Malta boekte met een plus van 0,1 procent op maandbasis de grootste stijging in winkelverkopen. De tweede positie wordt ingenomen door Luxemburg (plus 0,9 procent). De terugval was het grootst in Duitsland (min 3,2 procent). De volumecijfers van Nederland zijn vertrouwelijk.

In vergelijking met september 2013 stegen de detailhandelsverkopen in de EU dit jaar met één procent, terwijl de EU een plus van 0,6 procent noteerde.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!