Jumbo lanceert bestelapp

Jumbo heeft donderdag een app gelanceerd die klanten onder meer kunnen gebruiken om boodschappenlijstjes op te stellen en producten aan te schaffen. Daarnaast beschikt de app over winkelinformatie en recepten. De gratis app is beschikbaar voor iOS- en Androidbesturingssystemen.

De bestellingen kunnen worden afgehaald bij één van de 28 pick-up points van de supermarktketen. Dat aantal gaat sterk uitbreiden, laat Jumbo weten. De supermarktketen opende in november zijn webwinkel. “We zijn zeer tevreden over de eerste resultaten die we met de webwinkel hebben geboekt”, aldus e-commercedirecteur Roland van den Berg. “Met het toevoegen van de app geven we ons e-commercekanaal een extra push.”

Op termijn wil de supermarktketen in zijn webwinkel naast food andere productcategorieën gaan aanbieden, stelde Van den Berg onlangs. “Denk aan een groter assortiment van bijvoorbeeld wijn of cosmetica”, schetst hij. In 2017 is het online kanaal van Jumbo volgens hem goed voor drie tot vijf procent van de omzet van de supermarktketen. Over 2013 kwamen die cijfers uit op 3,8 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!