De consumentenversie van de Google Glass is nog altijd niet op de markt, maar de mogelijkheden voor retailers zijn eindeloos. Althans, dat is de verwachting die Google sinds de start van het project zo’n drie jaar terug heeft geschapen.
Inmiddels zijn de Explorer Editions van de brillen al te koop in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Dat biedt verschillende partijen de kans om met de Google Glass te experimenteren. De bril kan zowel aan de voorkant als aan de achterkant van de winkel worden ingezet, blijkt uit video’s van SAP, hybris en de ‘consument’ Curtis Stanier.
SAP liet al enige tijd terug de meerwaarde van slimme brillen zien. In samenwerking met de eyewear-experts van Vuzix ruste het technologieconcern magazijnmedewerkers uit met een Google Glass.
Hybris, niet geheel toevallig onderdeel van SAP, laat zien wat het winkelpersoneel met de Google Glass kan, in combinatie met beacons.
Tot slot draait Curtis Stanier de rollen om door te laten zien wat klanten hebben aan de slimme bril van Google: van beeldherkenning tot aan prijsvergelijkingen, aanbevelingen en aanbiedingen.
Reacties 0