Mobiel als medium in narrowcasting

Als het aan IBM en AH ligt zijn supermarkten binnenkort in staat om via bluetooth op mobiele telefoons te ‘narrow casten’. In een pilot binnen het Extreme Blue programma van IBM werd bluetooth toegepast in een pilot voor Albert Hein. Tijdens het project bleken tal van toepassingen mogelijk met de applicatie op de mobiele telefoon. Eén daarvan is de koppeling tussen de bonuskaart en de mobiele telefoon. Hierdoor zijn supermarkten in staat om zonder beeldschermen in de winkel hun klanten op het juiste moment in de winkel op de hoogte te brengen van een aanbieding. Extreme Blue IBM geeft getalenteerde studenten van Universiteiten en Hogescholen de ruimte om problemen binnen twaalf weken op een innovatieve manier op te lossen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!