Nike: omzet Europa blijft achter

De cijfers van het Amerikaanse sportkledingconcern Nike waren voor het derde kwartaal positief. De omzet nam vooral toe op de thuismarkt en Azië, Europa bleef achter. Vooral de Pro Line-fitnesskleding en de lage marketinguitgaven zorgden voor een kwartaalwinst die steeg met 32 procent. Hiermee bewijst Nike wederom betere prestaties neer te kunnen zetten dan de naaste concurrenten Reebok en Adidas. De afgelopen twee jaar nam de verkoop van marktleider Nike toe moet dertien procent, terwijl Reebok tien procent meer verkocht. De omzet van Adidas bleef zo goed als gelijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!