Hugo Boss ziet omzet met zes procent groeien

Fashionretailer Hugo Boss heeft over 2014 zes procent meer omzet geboekt en komt daarmee uit op 2,6 miljard euro. Dat blijkt uit voorlopige cijfers die het Duitse concern woensdag heeft bekendgemaakt.

Het operationeel resultaat, met uitzondering van bijzondere posten, steeg met vijf procent naar 591 miljoen euro. Met deze resultaten heeft Hugo Boss Group voor het vijfde achtereenvolgende jaar zijn omzet vergroot. “In totaal is daarmee een miljard euro aan onze omzet toegevoegd en onze winst verdrievoudigd”, aldus ceo Claus-Dietrich Lahrs. Hij verwacht dat 2015 eveneens in het teken staat van groei, ondanks de moeizame marktomstandigheden.

Over het vierde kwartaal steeg de omzet van de kledingketen met vijf procent naar 684 miljoen euro. In dezelfde periode in 2013 was dat nog 649 miljoen euro. Na correctie voor wisselkoerseffecten zou deze groei drie procent zijn. De fashionretailer had te maken met minder groei in Europa, ondanks sterke resultaten in Groot-Brittannië en Spanje. Voor Nederland, waar Hugo Boss over 25 eigen winkels beschikt, zijn geen aparte cijfers bekendgemaakt.

RetailTrends