Topshop laat passant live shoppen via Twitter

Fashionretailer Topshop en Twitter hebben tijdens de London Fashion Week samengewerkt om billboards shoppable te maken. Topshop maakte trends die tijdens de modeweek op de catwalk zichtbaar waren daarmee direct beschikbaar voor zijn volgers. 

Gedurende de London Fashion Week van 20 tot en met 24 februari gebruikte de retailer Twitter om de getoonde trends realtime te analyseren. Deze trends werden vervolgens direct zichtbaar gemaakt op digitale billboards verspreid over heel Groot-Brittannië. Gebruikers van Twitter die @Topshop tweetten met daarin een hashtag gebaseerd op een trend, ontvingen een reply met een overzicht van producten die bij de genoemde trend passen.

Daarnaast zette Topshop het social videosharingnetwerk Vine in om video’s van modellen in de nieuwe collectie van de retailer te tonen nog voordat zij de catwalk opgingen. Vine is onderdeel van Twitter, waardoor de video’s ook op dat netwerk zichtbaar waren. 

Reacties

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends