La Place en Google gaan nauwer samenwerken

La Place profiteert bij zijn uitbreidingsambities van de samenwerking met Google in het kantoor in New York. “De werknemers zijn erg enthousiast over onze foodproducten en daarom zijn we een soort global partners geworden. Ons concept wordt bijvoorbeeld ook uitgerold naar het kantoor van Google in Silicon Valley”, laat ceo Bart van den Nieuwenhof van La Place weten tijdens VEDIS College Tour.

Daarnaast zorgt de samenwerking met technologiegigant Google dat andere partijen ook overstag gaan voor La Place. Zo vonden onlangs gesprekken over een mogelijke samenwerking in Dubai plaats, die in eerst instantie niet zo wilden vlotten. “Eén sjeik had de ruimte al verlaten, maar kwam terug toen mijn gesprekspartner zei: ‘Jammer dat jullie niet willen, Google wilde het namelijk wel.’ Het kan best eens zijn dat we hier binnenkort meer over laten weten.”

Ook in eigen land is nog voldoende ruimte voor groei, maar dan vooral op het gebied van service, schetst de ceo. “Zo is bediening aan tafel een optie, zoals McDonald’s binnenkort gaat testen in zijn restaurants.”

Daarnaast zoekt de formule een manier om de bezoekers te bedienen die La Place-restaurants gebruiken om te werken, zoals studenten of flexwerkers. Dat is namelijk een groeiende categorie, ziet Van den Nieuwenhof. “Het is echter niet zo praktisch om met een laptop en dienblad te manoeuvreren. We denken aan een oplossing die lijkt op MyOrder, waarbij klanten via bijvoorbeeld wifi hun bestelling en tafelnummer doorgeven. Dat willen we heel snel mogelijk maken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!