Detailhandelsverkopen blijven stabiel in EU

De detailhandelsverkopen in de Europese Unie lagen in februari op hetzelfde niveau als een maand eerder. In de eurozone liepen de verkopen met 0,2 procent terug. Dat blijkt uit cijfers van statistiekbureau Eurostat.

De detailhandelsverkopen in de Europese Unie lieten sinds oktober maandelijks een groei zien. Dat de retailsector in februari niet is gegroeid is te wijten aan de terugloop van de foodverkopen met een half procent. De non-foodverkopen stegen namelijk wel met 0,3 procent. In de eurozone laat de non-foodsector eveneens een kleine groei van 0,1 procent zien, terwijl de verkopen in de foodbranche met 0,8 procent is gedaald.

Letland boekte met een stijging van 1,2 procent de grootste groei op maandbasis, gevolgd door Malta en Slovenië met allebei 1,1 procent. De grootste daling vond plaats in Roemenië, waar de winkelverkopen 1,4 procent terugliepen. Portugal (min 1,2 procent) en Spanje (min 0,7 procent) kenden eveneens een daling. De volumecijfers van Nederland zijn vertrouwelijk.

In vergelijking met februari vorig jaar nam het volume voor retailers binnen de EU en eurozone met respectievelijk 3,6 en drie procent toe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!