HEMA wil met een groter versassortiment de consumenten bedienen die tegen het einde van de dag boodschappen doen. Door middel van een aparte folder worden de versproducten en levensmiddelen elke week onder de aandacht gebracht.
Door voortaan meer avondmaaltijden te verkopen wil HEMA klanten voor al hun eetmomenten de winkel in trekken, aldus unitmanager food Carlijn Olthof in het Algemeen Dagblad. De winkelketen introduceert verder een zogenoemd happy hour, waarbij dagverse producten een uur voor sluitingstijd met 25 procent korting over de toonbank gaan. HEMA wil daarmee voedselverspilling terugdringen, aldus Olthof. “En we krijgen klanten binnen die eerder niet kwamen. Bij een proef met dit happy hour zagen we aan het eind van de dag rijen mensen op de versafdeling."
HEMA geeft de laatste tijd een prijssignaal af, ziet merkenstrateeg Paul Moers. Zo verlaagt de keten op verzoek van klanten de prijzen van een aantal producten. Enerzijds is het gevaar dat shoppers hun aankopen uitstellen tot het happy hour, maar de korting kan volgens Moers ook meer publiek trekken. “HEMA wordt een geduchte concurrent voor Aldi en Action."
Reacties 0