Adverteerders van buitenaf kunnen voortaan adverteren in de Duitse webwinkels van Media Markt en Saturn. Dit project is ontstaan uit een samenwerking met Triad Retail Media, dat de technologie levert waarmee webwinkels inkomsten kunnen genereren door reclame in hun winkel te tonen.
Walmart, eBay en Toys'R'Us maken al gebruik van de diensten van Triad Retail Media. In ons land sloot Otto onlangs nog een samenwerking met het bedrijf. Bestaande e-commercepartners zoals Samsung en Esprit en spelers waarvan de doelgroep aansluit bij de bezoekers op Otto.nl kunnen gebruikmaken van de service, vertelde general manager Bas Oudejans destijds aan RetailNews.
Voor Media Markt en Saturn is dit een extra bron van inkomsten, omdat de webwinkels maandelijks respectievelijk ruim twaalf en acht miljoen bezoekers trekken. Het voordeel van webwinkels is daarbij dat de bezoekers regelmatig op zoek zijn naar een bepaald soort product. Hierdoor is de aankoopintentie groter en levert een advertentie meer inkomsten op.
Reacties 0