Retailers laten klant shoppen via Instagram

Dertig retailers waaronder Asos en Urban Outfitters gaan hun posts op Instagram shoppable maken. Hiervoor gebruiken zij de diensten van LikeToKnow.It.

LikeToKnow.It is in 2014 gelanceerd door RewardStyle en maakt Instagramberichten shoppable. Instagram maakt het niet mogelijk om posts van een link te voorzien. LikeToKnow.It laat uploaders een speciale caption toevoegen aan hun post. Door de afbeelding te liken ontvangen gebruikers van het platform een link in hun e-mailinbox. Deze leidt hen naar een pagina waar zij het product kunnen kopen. Dit deden zij tot voor kort alleen voor modesites- en weblogs.

Het platform liet afgelopen week weten dat modehuizen nu ook gebruik gaan maken van hun diensten. Onder meer Asos, Selfridges en Urban Outfitters maken hun posts op Instagram binnenkort shopable. In totaal heeft LikeToKnow.It dertig retailers aan zich gebonden. De deelnemende retailers hopen vooral hun aankopen via mobiele apparaten een boost te geven.

Retailers maken vaker gebruik een omweg om hun posts op Instagram shoppable te maken. Eerder sloegen Nordstrom en Like2Buy de handen al ineen en Michael Kors en Marc Jacobs hebben ieder een eigen oplossing ontwikkeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!