In het nieuwe luxe warenhuis Haussmann komt veel ruimte voor de nieuwe technologieën. Dat vertelt oprichter Frans van der Kraan aan NRC Handelsblad.
Klanten die bijvoorbeeld een product online hebben besteld, hoeven dat niet op te halen bij de servicebalie. Ze gaan daarvoor naar de afdeling waar het artikel wordt verkocht. Winkelpersoneel kan via een app zien dat de klant in de winkel gearriveerd is om zijn aankoop op te halen en het pakket klaarleggen. “Wij nemen straks alleen maar mensen aan die digitaal opgegroeid zijn", aldus van der Kraan. “Ga het mensen van 55 maar eens uitleggen. Dat werkt dus niet."
Van der Kraan vindt het een voordeel om in de huidige tijd een winkel te beginnen, omdat dan automatisch wordt uitgegaan van de nieuwste technologieën. “Onze dag begint straks niet alleen met het poetsen van de winkel, maar vooral met kijken wat de avond ervoor is besteld op internet en pakjes versturen."
Haussmann moet in de tweede helft van 2016 zijn deuren openen aan het Rokin. Naast luxe fashion en leisure komen er een versmarkt, restaurant en een 'beauty & beyond center' met spa en barbier. Haussmann gaat zevenduizend vierkante meter aan winkelruimte meten, verdeeld over zeven verdiepingen. Het warenhuis is een initiatief van diverse Nederlandse ondernemers en investeerders. Wie er naast aandeelhouder Van der Kraan bij Haussmann betrokken zijn en wat de investeringskosten zijn, wordt niet bekendgemaakt.
Reacties 0