Amazon viert op 15 juli zijn twintigste verjaardag met ‘Prime Day’, waarbij abonnees iedere tien minuten nieuwe deals in de webshop vinden. ‘Step aside Black Friday, meet Prime Day’, kondigt de etailer aan.
Het aantal aanbiedingen op 15 juli zal meer zijn dan op Black Friday, de beruchte uitverkoop na Thanksgiving in november. Amazon biedt niet-members een gratis lidmaatschap voor dertig dagen aan, zodat ook zij kunnen profiteren van de aanbiedingen. Doorgaans kost een lidmaatschap 99 dollar per jaar, waarvoor leden onder meer gratis en sinds kort ook sameday-delivery krijgen.
Prime Day is beschikbaar voor de Amazon-websites in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Spanje, Japan, Italië, Duitsland, Frankrijk, Canada en Oostenrijk. Via duizenden ‘Lightning deals’ en zeven ‘Deals of the day’ krijgen consumenten fikse korting op producten, laat Amazon weten.
Uit nieuw onderzoek van Milward Brown Digital bleek vorige week dat leden van Amazon Prime in driekwart van hun bezoeken aan de webwinkel overgaan tot een aankoop. Hoewel de dienst niet ontworpen is om de klantloyaliteit te verhogen, heeft het wel dat effect, zei de Nederlandse cto Werner Vogels in het aprilnummer van RetailTrends. Het bezorgabonnement betaalt zichzelf echter nog niet uit.
Reacties 0