Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Internet Retailer, CNBC, Forbes, Journal du Net en TIME.
Korting afdwingen
Online retailers proberen van alles om verlaten winkelmandjes tot een minimum te beperken. Maar wat blijkt nu? Bijna de helft van de jongeren laat de wagen bewust vol achter, in de hoop op een betere deal. Zij weten inmiddels dat veel etailers hen per mail gaan benaderen met korting. En dit is nog maar één voorbeeld.
Bron: Internet Retailer http://bit.ly/1IOeXwB
Zomerblues
Ondanks de zwakke verkopen van Amerikaanse retailers in juni, wat doorgaans een opruimmaand is, gokken ze erop dat het tij nog deze zomer wordt gekeerd. Uit cijfers van brancheorganisatie NRF blijkt dat er veel meer wordt ingekocht, dan wordt verkocht. Allemaal in de hoop om met ‘back-to-school’-verkopen uit de zomerblues te komen.
Bron: CNBC http://cnb.cx/1GbrMLn
Bono-wie?
Bonobos is een voorbeeld van een etailer die nooit van plan was om fysieke winkels te openen, weten we nog uit het overzicht van etailers in de fysieke winkelstraat. Uit een testwinkel in New York bleek dat ‘offline’ toch ook echt werkte. Het winkelbestand werd in een rap tempo uitgebreid naar inmiddels dertien zogenoemde Guideshops. Klanten moeten online een afspraak maken voor zijn één-op-éénservice. Elke aankoop wordt vervolgens opgestuurd. Waarom een winkel waar je waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord misschien wel de toekomst van retail laat zien.
Bron: Forbes http://onforb.es/1Hht1dE
Franse kluizen
Amazon is in eigen land en in Groot-Brittannië al volop in het straatbeeld aanwezig. Dankzij lockers welteverstaan. In andere landen beperkt de etailer zich tot online aanwezigheid. Daar komt binnenkort verandering in, vertelt Amazon in het geniep aan Franse winkelcentra.
Bron: Journal du Net http://bit.ly/1NTuw5J
No line
Online en offline. Dat deze twee werelden langzaam samensmelten weten we inmiddels wel. Al is het alleen maar dankzij de talloze experimenten die retailers houden. TIME onderscheidt zes futuristische voorbeelden die ons een hele nieuwe blik op e-commerce geeft.
Bron: TIME http://ti.me/1JTyqgY
Reacties 0