Walmart in tegenaanval op Amazon Prime Day

Walmart beschikt vandaag evenals Amazon over duizenden aanbiedingen in zijn webshop. De retailer heeft daarnaast free shipping-bedrag verlaagd naar 35 dollar, hetzelfde bedrag dat Amazon hanteert.

Amazon viert woensdag zijn twintigste verjaardag met een eigen ‘Black Friday’, waarbij abonnees iedere tien minuten nieuwe deals in de webshop vinden. Walmart haalt in een blog uit naar de voorwaarden om mee te doen aan de sale, en zegt dat iedereen welkom is bij Walmart. Ceo Fernando Madeira van Walmart.com vindt het idee om consumenten een lidmaatschap van honderd dollar te vragen niet kloppen. "We nemen het op voor consumenten die geen reden zien om een Prime-member te worden om te kunnen sparen."

Als reactie zegt Greg Greeley, vice-president van Amazon, dat het bieden van duurdere producten in de winkel dan online, ‘al helemaal niet klopt’. Maar het is volgens hem een goede reminder dat je online meestal goedkoper uit bent dan in de fysieke winkel.

De actie van Walmart is onderdeel van een investering van 1,2 tot 1,5 miljard dollar in zijn e-commerceactiviteiten. De online sales groeiden het afgelopen jaar met 22 procent. Stabiel, maar niet naar wens volgens ceo Doug McMillon. Ook investeert de retailer in een membership als Prime en test het enkele pick-uppoints.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!