Thuiswinkel 10-daagse van start

De Thuiswinkel 10-daagse gaat volgende week voor de tweede keer van start. Onder het motto ‘Nu zoveel voordeel, je hoeft je huis niet uit!’ brengt branchevereniging Thuiswinkel.org het winkelen op internet onder de aandacht. Tijdens de actie zullen veel van de 250 thuiswinkeliers die aangesloten zijn bij de branchevereniging, in de vorm van acties en aanbiedingen meedoen.

Producten kopen via internet is een snel groeiende markt. In de eerste zes maanden kochten 800.000 mensen voor het eerst iets via internet. Daarmee komt het totale aantal online kopers in de eerste helft van 2005 op 4,4 miljoen. Nieuwkomers blijken relatief vaker vrouwen te zijn, die voor het eerst internet ontdekken als kanaal om producten te zoeken, te vergelijken en uiteindelijk ook te kopen. Veelal blijken deze firsttimers aankopen te doen in het reissegment, het entertainment segment (boeken, DVD) of bij een online postorderaar (kleding). Dit blijkt uit onderzoek van Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!