Colruyt geeft klanten korting als ze op rustige momenten hun boodschappen doen. De keten doet dat in het kader van een proef die het winkelverkeer van consumenten moet verspreiden en verduurzamen.
Colruyt stelt tot november in drie vestigingen boodschappentrolleys beschikbaar zodat klanten hun aankopen ook te voet gemakkelijk kunnen vervoeren. Tegelijkertijd brengt de retailer in zijn winkels de drukke en minder drukke tijdstippen onder de aandacht en worden zogenoemde collect&go-incentives getest. Naast de korting op rustige momenten, krijgen klanten korting wanneer ze boodschappen voor een andere shopper meenemen.
Belgische consumenten gaan in slechts één op de drie gevallen op een duurzame manier naar een winkel, zo blijkt uit de eerste onderzoeksresultaten. Ook voor korte afstanden van minder dan één kilometer kiezen ze voor de auto in plaats van voor de fiets of het openbaar vervoer. In het najaar wordt het effect van de initiatieven gemeten. Om meer aandacht te genereren voor de alternatieven voor autoverkeer werden eerder al in winkelcentrum Dansaert Park gratis kaartjes voor het openbaar vervoer verstrekt. Bezoekers konden er daarnaast boodschappentrolleys en elektrische fietsen testen.
Colruyt beloont klanten in daluren
Gepubliceerd op 5 augustus 2015 om 22:00
Reacties 0