Met de opkomst van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Govberg, Wisher en IKEA.
Watches
Govberg Watches in Philadelphia viert volgend jaar zijn honderdste verjaardag. Stokoud voelt het bedrijf zich echter niet, zegt ceo Danny Govberg tegenover Forbes. âIk zeg graag dat we een honderd jaar oude startup zijn.â De juwelier heeft een eigen app gelanceerd om die woorden kracht bij te zetten.
Govberg On Time heet de app, die voor zowel Android- als iOS-gebruikers te downloaden is. Daarin mag het laatste nieuws rond horloges niet ontbreken, maar de app schittert vooral dankzij een gestroomlijnde interface voor het kopen, verkopen en zelfs ruilen van horloges. Verder kunnen verzamelaars een beroep doen op de sectie âMy Watch Boxâ om een eigen portfolio op te bouwen. Ze kunnen onder meer fotoâs maken van hun horloges en die voorzien van informatie over onder meer de laatste onderhoudsbeurt of garantie.
Wisher
Het valt niet altijd mee om een geschikt cadeau te kopen. Ook de vele online en offline varianten op het wensenlijstje boeken zelden succes onder consumenten. Dat weerhoudt Wisher er niet van het ook te proberen. De Britse app denkt een hele nieuwe manier van âwish listingâ ontdekt te hebben.
Gebruikers van de app hebben toegang tot de openbare lijstjes van vrienden en familie. Die kunnen het wensenlijstje vullen door barcodes in de winkel te scannen, of een foto in de winkel te maken. Daarbij is het ook mogelijk om een locaties toe te voegen, zodat de koper exact weet waar hij het perfecte cadeau kan vinden. Bovendien werkt Wisher met beacons, waardoor gebruikers een melding krijgen als ze een winkel inlopen met een product op het wensenlijstje.
Walk in the room
Gebruikers van de catalogus-app van IKEA kunnen virtueel een kijkje nemen in een aantal keukens. De nieuwe âWalk in the roomâ-functie maakt het mogelijk om deze roomsets in 360 graden te bekijken. De nieuwe catalogus van IKEA viel maandag op de mat van miljoenen Nederlandse huishoudens. Net als voorgaande jaren geldt de app daarbij als âhet digitale verlengstukâ van de gedrukte versie.
IKEA past al enige jaren augmented reality toe in zijn catalogus, waardoor gebruikers van de app producten virtueel in hun woonkamer kunnen plaatsen. In de catalogus van 2016 zijn vierhonderd producten geschikt voor deze functie. Verder kunnen consumenten in de app meer dan vijftig nieuwe videoâs vinden en productfotoâs eenvoudig delen via social media.
Reacties 0