​Emoji’s inzetbaar voor marketingdoeleinden

Inmoji maakt emoji’s van logo’s en producten van retailers, die door gebruikers zijn te delen tijdens chatgesprekken. Wanneer ontvangers op deze emoticons klikken zien zij achterliggende informatie over het product of merk zonder dat zij de chat verlaten.

De ontwikkelaar stemt de content achter het plaatje af met de retailer of producent. Hierdoor kunnen er ook acties aan de inmoji gekoppeld worden. Zo kan Starbucks gebruikers die de inmoji’s van de koffieketen versturen een gratis koffie bieden en koppelen meerdere retailers de inmoji’s aan hun loyaliteitsprogramma.

De techniek achter de inmoji ontwikkelde het bedrijf samen met messaging app Frankly. Hierdoor sluit de dienst aan op de meest gebruikte mobile messaging diensten. Ook partijen als Walmart, Universal, NBC en PayPal werken al samen met Inmoji.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!