Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen bij Wallblog, Raconteur, Business Insider, Forbes en Quartz.
Think Global
China heeft de grootste e-commercemarkt van de wereld. In 2018 naar verwachting goed voor één biljoen dollar. Groter dan die van de Verenigde Staten, Japan, Duitsland en Frankrijk bij elkaar. En zo wordt Tmall Global ineens heel interessant voor Westerse merken.
Bron: Wallblog http://bit.ly/1IVSgSg
Succes = beleving
Niet de p van prijs of de p van product maakt het onderscheid tussen concurrenten. Nee de k van klantbeleving, daarin gebeurt het. Niet alleen is een goede ervaring lastiger om te behalen, maar de kloof tussen de beste en de slechtste gaat langzaam dicht waardoor het nog moeilijker is je te onderscheiden, weet Raconteur.
Bron: Raconteur http://bit.ly/1EQTX8v
Sanitair probleempje
Het was een mysterie. In april sloot Walmart plots vijf vestigingen en ontsloeg de 2200 werknemers. Nu opent de keten de supermarkten weer en mogen de oud-werknemers opnieuw naar een baan solliciteren. Zijn de ‘sanitaire problemen’ inmiddels opgelost of ruikt het hier naar iets anders?
Bron: Business Insider http://bit.ly/1M87Txt
Therapiesessie
Forbes vraagt zich af of ‘retail therapy’ nou echt helpt. Vraag het de gemiddelde vrouw en het antwoord is ja. Maar nu heeft ook de wetenschap gesproken: het antwoord is echt ja. YES!
Bron: Forbes http://onforb.es/1JSEjq0
Vergeten land
De meest veelbelovende Afrikaanse retailmarkten, zijn landen waar we eigenlijk nooit over praten. En het zijn juist landen als Gabon, Botswana en Angola waar retailers zich steeds vaker oriënteren. AT Kearney maakte een top vijftien van Afrikaanse retaillanden.
Bron: Quartz http://bit.ly/1NhQm4O
Reacties 0