​Winkelketens zetten jongeren aan het werk

Retailers waaronder HEMA, Kruidvat, McDonald’s en Albert Heijn doen mee aan een project dat de werkloosheid onder jongeren moet terugdringen. Minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) heeft daar maandag een plan voor bekendgemaakt.

Voor veel jongeren is het moeilijk een baan te vinden vanwege gebrek aan ervaring. Met het nieuwe plan worden jongeren rechtstreeks in contact gebracht met werkgevers. De deelnemende bedrijven sturen hun vacatures voortaan naar het UWV en gemeenten die de jongeren vervolgens helpen met solliciteren. Veel jongeren weten volgens het ministerie niet hoe ze een baan moeten zoeken en zichzelf kunnen presenteren op social media en tijdens een sollicitatiegesprek.

Binnen twee jaar moeten 23 duizend jongeren met het project vanuit een uitkering een baan gevonden hebben. Minister Asscher heeft veertien miljoen euro uitgetrokken voor het plan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!