Laurus zet vol in op Super de Boer

Het reclamebudget van Super de Boer is de afgelopen negen maanden met de helft verhoogd. Daarmee stormt de super de toptien van grootste adverteerders binnen. Laurus zet daarmee vol in op de winkelformule die momenteel de minste problemen kent. Verhoudingsgewijs geeft Laurus nu twee keer zoveel uit aan reclame als concurrent Albert Heijn. De netto-omzet van Laurus bedroeg in de eerste helft van dit jaar 1,4 miljard euro. AH had een omzet van 3,2 miljard euro. In de eerste negen maanden van 2005 gaven de beide concerns nagenoeg hetzelfde uit aan reclame: Laurus 41 miljoen euro en AH 43 miljoen euro. De verdeling van het reclamebudget binnen Laurus is: Super de Boer 30 miljoen euro, Edah 9 miljoen euro en Konmar 2 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!