Trouwe Nederlander laat winkelmandje vaak achter

Nederlandse consumenten komen na een online aankoop het vaakst terug bij een fashionretailer. Dat concludeert de Ecommerce Foundation in de Ecommerce Benchmark en Fashion, waarvoor 21 KPI’s zijn beoordeeld.

De onderzoekers hebben voor het rapport 250 fashionretailers uit Nederland, Italië, Denemarken, Griekenland, Groot-Brittannië, Duitsland en de Verenigde Staten tegen het licht gehouden. Ons land komt met een percentage van 51,3 als beste uit de bus als het gaat om het aantal terugkerende klanten.

Nederlandse retailers hebben daarmee een voorsprong ten opzichte op vakgenoten uit het buitenland. Duitsland volgt met 45 procent op de tweede plek, terwijl Griekenland met 38,3 procent de derde positie inneemt. Hekkensluiter zijn de Verenigde Staten, met twintig procent.

Nederlandse consumenten mogen vaak terugkeren; gedurende het online bestelproces haken ze vaak af. Gemiddeld wordt 55,6 procent van de gevulde winkelmandjes achtergelaten. Alleen in Groot-Brittannië gebeurt dat met 57,3 procent nog vaker. In Denemarken laat 25,5 procent van de online shoppers hun winkelwagentjes achter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!