Albert Heijn heeft een online platform gelanceerd om klanten advies te geven over voeding. Met AH Community wil de supermarktketen consumenten naar eigen zeggen een kijkje achter de schermen geven.
Op het platform geven onder meer telers en voedingsexperts bezoekers advies over gezonde voeding. Klanten kunnen de retailer verder voorzien van productsuggesties. AH gebruikt de community daarnaast om zijn Allerhande Box onder de aandacht te brengen. Leden kunnen stemmen op hun favoriete gerechten en foto’s uploaden van de bereide maaltijden uit hun box.
Rond de lancering van de community werkt AH samen met de Nederlandse Vereniging van Diëtisten en Stichting Ik kiest bewust. Drie voedingscoaches delen hun kennis via het platform, terwijl ze deze maand eveneens tweehonderd supermarkten bezoeken om klanten te adviseren.
De supermarktketen ontwikkelt steeds vaker nieuwe initiatieven om zijn klanten te bereiken. Zo organiseert AH in december een driedaags foodfestival. Klanten kunnen tijdens het Allerhande Kerstfestival workshops volgen, kooksessies bijwonen en producten proeven bij foodstands.
Reacties 0