​Dick Boer: 'Online bijna een verdringingsmarkt'

Ondanks dat de Nederlander nog niet heel warm loopt voor online boodschappen, duikt iedereen er bovenop. Daardoor is het bijna een verdringingsmarkt geworden, zegt Ahold-ceo Dick Boer in De Financiële Telegraaf.

Online is het speerpunt van het beleid van Ahold, zegt Boer. Klanten die online kopen zijn namelijk loyaler. Die komen volgens hem terug en doen meer boodschappen dan de klant die zijn boodschappen alleen in de winkel haalt.

Online klanten willen volgens de topman zo veel mogelijk aanbod, net als bij bol.com. Daarom verkoop de supermarktketen inmiddels 25 duizend producten online, twee keer meer dan in een gemiddelde winkel. Gratis bezorging aanbieden zoals nieuwkomer Picnic is geen optie, benadrukt hij. De producten in de winkel moeten namelijk evenveel kosten als op het internet. “En dat brengt met zich mee dat bezorgkosten noodzakelijk zijn.”

Ahold maakte woensdag bekend zijn online omzet in ons land met zo’n dertig procent is toegenomen. Ook in de fysieke winkels wordt weer meer verkocht, zegt Boer in Het Financieele Dagblad. Consumenten hebben volgens hem weer meer vertrouwen en gaan minder naar verschillende winkels voor hun boodschappen. “Ik denk dat we onze eigen positie hebben gevonden en daar komt de ommekeer bij Albert Heijn vandaan.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!