De genomineerde voor de Gouden Pauwen zijn bekend. Tijdens POP 2005, gehouden in Expo XXI te Amsterdam, lieten bedrijven hun beste instore communicatie materiaal, dat het afgelopen jaar in de Nederlandse en Belgische winkels te zien was, door de vakjury beoordelen.
De 19-koppige vakjury bestond uit instore communicatie specialisten van de bedrijven: DA Drogisten, De Walt Benelux, Hoogvliet, Pluspoint, Vrumona, Intres, Nedac Sorbo, SVT Branding & Design Group, BOSCH, Mindshare, Royal Wessanen BV, Bruna, Rabobank Nederland, Versatel, Accelerating Brands, Leaf Holland, Hansnel, Henkel Nederland BV en KPN Retail. De vakjury beoordeelt de ingestuurde inzendingen op een vijftal criteria: esthetisch/ ontwerp, aanpassing aan het artikel, communicatiewaarde, effectiviteit in relatie tot de doelstellingen, en originaliteit/ innovativiteit.
Nieuw dit jaar is de Jong Talent Prijs. Voor scholen bestond de mogelijkheid om studenten hun beste instore concept of display in te laten sturen. Deze prijs wordt mede mogelijk gemaakt door Buro Boodt.
De uitreiking van de Gouden Pauw wordt bekend gemaakt tijdens een verrassend en spannend Award Diner op 23 november in De Heerlickheijd van Ermelo. Op de website vindt u een overzicht van alle genomineerden.
Benelux POP Awards 2005
Gepubliceerd op 18 oktober 2005 om 00:00
Reacties 0