Retailers hebben tijdens Black Friday minder omzet geboekt dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau ShopperTrak.
De omzet op de koopjesdag daalde met tien procent naar 10,4 miljard dollar (9,8 miljard euro). De daling komt volgens The Guardian onder meer doordat retailers al voorafgaand aan de koopjesdag kortingsacties voerden om van te hoge voorraden af te komen.
Retailers verwelkomden tijdens het Thanksgivingweekend wel meer klanten dan verwacht. Tijdens het Thanksgivingweekend hebben meer dan 151 miljoen consumenten aankopen gedaan bij online of fysieke winkels, stelt de National Retail Federation na onderzoek onder Amerikaanse shoppers. Op basis van een eerder onderzoek werden 136 miljoen consumenten verwacht.
Consumenten gaven tijdens het koopjesweekend gemiddeld 299,60 dollar uit (282 euro). De meeste aankopen werden gedaan tijdens Black Friday. Tijdens deze dag die bekend staat om de hoge kortingen bezochten ruim 74 miljoen shoppers (72,8 procent) een fysieke winkel. Bijna 35 miljoen consumenten (34 procent) winkelden de dag ervoor, tijdens Thanksgiving Day.
Ook online shoppers sloegen met name tijdens Black Friday hun slag. Op deze dag gingen 75,3 miljoen consumenten (73,1 procent) op koopjesjacht, terwijl 41 miljoen consumenten tijdens Thanksgiving Day shopten.
Reacties 0