Jeans Centre heeft deze week een app gelanceerd waarmee klanten persoonlijk advies kunnen krijgen over een passende spijkerbroek. De app geldt als aanvulling op de aangescherpte omnichannelstrategie van de modeketen, aldus ceo Peter Berg.
Gebruikers kunnen in de app enkele vragen beantwoorden over hun figuur. Op basis daarvan kiest de ‘jeans advisor’-functie van de app de best passende broek. Die broek kan ook direct via de app worden besteld.
In september begon Jeans Centre in de nieuwe winkel in Groningen met een nieuw winkelconcept, waarbij veel nadruk ligt op extra service. Zo kunnen klanten daar via een groot scherm in de winkel producten bestellen die niet voorradig zijn in de winkel. Volgens Jeans Centre speelt de app ook een belangrijke rol op dat vlak, door het advies op maat en de mogelijkheid om overal te bestellen. “Een kassabon is niet meer nodig”, zegt Peter Berg. “De aankopen zijn direct op de app te zien.”
In 2013 begon Jeans Centre met het loyaliteitsprogramma, waarmee terugkerende klanten worden beloond. De app sluit daarop aan, doordat klanten daarmee kunnen sparen voor korting.
Reacties 0