Eataly over twee jaar naar Nederland

Eataly maakt in 2018 zijn entree in ons land. Dat zegt Oscar Farinetti, oprichter van de Italiaanse foodformule, in gesprek met RetailTrends.

De Nederlandse plannen komen voort uit een samenwerking met zakenfamilie Weston. De Canadezen zijn eigenaar van de Selfridges Group, het concern achter het gelijknamige Britse warenhuis en de Bijenkorf.

Eataly heeft al een joint venture met de Weston-familie voor een foodhal in Selfridges. Een foodafdeling bij de Bijenkorf in Amsterdam behoort wat Farinetti betreft tot de mogelijkheden, maar dan moeten er wel voldoende vierkante meters beschikbaar zijn. "Eataly komt tot zijn recht vanaf ten minste drieduizend vierkante meter", aldus de oprichter, die Amsterdam 'een mooie locatie' noemt.

De foodformule beschikt wereldwijd over zo'n dertig vestigingen, waaronder in München en New York. Eataly heeft retail en horeca op perfecte wijze gecombineerd, zei trendwatcher Hans Steenbergen eerder tegenover RetailNews. "De vestiging in New York is vijfduizend vierkante meter en herbergt alleen maar producten uit Italië. Klanten kunnen blijven eten in de restaurants, waar hun gerecht in het zicht wordt bereid. Deze winkel doet tachtig miljoen dollar omzet per jaar. Deze aanpak wordt dus gewaardeerd door consumenten."

RetailTrends besteedt binnenkort uitgebreid aandacht aan de opmars van Eataly en zijn plannen voor Nederland. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op het magazine.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!