Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Zalando, bol.com en Etos.
Zalando
Toegankelijker en inspirerender. Dat moet de Zalando-app worden na de update die deze week werd gepresenteerd. Met de vernieuwing kunnen gebruikers niet meer alleen winkelen, maar krijgen ze ook speciaal voor mobiel ontwikkelde content gepresenteerd. Videoâs, maar ook redactionele artikelen op het gebied van bijvoorbeeld trends. Ook het bladeren door het assortiment is gebruiksvriendelijker gemaakt, door de afbeeldingen te vergroten. Zalando biedt nu naar eigen zeggen een volledig gebruiksvriendelijke ervaring op alle platforms; de mobiele site, de apps en desktop.
De app is geüpdatet voor Android en iOS en is beschikbaar voor klanten in alle markten waar Zalando actief is. De update is ontwikkeld door het eigen mobiele team van Zalando.
Bol.com
Bezitters van een iPhone konden het al, maar nu kunnen ook met een Android-telefoon betalingen bij bol.com worden bevestigd met een vingerafdruk. Voorheen kon dat alleen met een wachtwoord. De mogelijkheid voor Android-gebruikers volgt een jaar nadat de iOS-app van de webwinkel ondersteuning kreeg voor het gebruik van vingerafdrukken.
De ondersteuning voor vingerafdrukverificatie is één van de ontwikkelingen die bol.com gebruikt om het smartphonegebruik te stimuleren. Momenteel is een derde van al het verkeer naar de webwinkel afkomstig van smartphones. Ook de 'oude' manier van betalen blijft mogelijk.
Etos
Hij was al aangekondigd, maar nu is hij er dan echt. Ook Etos heeft zijn eigen app. Het is geen shopping app, maar gebruikers kunnen er onder meer aanbiedingen zien en winkels in de buurt mee zoeken. Ook is de app uitgerust met een stappenteller, waarmee klanten kunnen sparen voor gratis producten of korting. Verder kun je er persoonlijk toegespitste aanbiedingen mee ontvangen, vergelijkbaar met het bonussysteem van Albert Heijn.
De app is gelanceerd voor Android en om er gebruik van te kunnen maken, moet eerst een Etos-account aangemaakt worden.
Reacties 0