Consumentenbond: 'Klachtenregen over HelloFresh'

HelloFresh maakt nieuwe cadeaukaarten waarop de afspraken met de consument duidelijker komen te staan. De maaltijdboxbezorger doet dat naar aanleiding van een reeks klachten die binnenkwam bij de Consumentenbond.

Veel klanten vinden de voorwaarden van HelloFresh onduidelijk, aldus de Consumentenbond. Zo staat op de achterkant van de cadeaukaart in kleine letters dat er een minimale afnameplicht is van twee boxen, maar staat er niet duidelijk op dat voor de tweede box de normale prijs geldt, in plaats van de korting van twintig of 25 euro. HelloFresh zegt de ‘korting en de constructie’ duidelijker op de kaarten te zetten.

De Consumentenbond kreeg verder veel klachten over opdringerige verkoopmethoden aan de maaltijdboxaanbieder. De verkopers zouden aan de deur technieken hanteren die door klanten als ‘agressief, te jolig, hardnekkig en respectloos’ worden ervaren. HelloFresh herkent zich niet in dat beeld, maar zegt tegenover het Algemeen Dagblad individuele verkopers direct aan te spreken als er klachten over komen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!