Unilever ziet brood in botermarkt

Mede dankzij Unilever is de margarinemarkt na een jarenlange daling langzaam uit het dal gekomen. Dankzij campagnes van Unilever hebben consumenten zich laten overtuigen dat boter op brood gezond is. Een team van twintig marketeers heeft zich ingezet om het product weer op de rails te krijgen. Door innovatie en brand stretch is dat uiteindelijk gelukt.

Naast de marktleiders Becel en Blue Band is er ook geïnvesteerd in Bertolli, Zeeuws Meisje en Croma. Ook Bona en Linera krijgen extra aandacht. De inspanningen zijn niet onverdienstelijk. In 2001 daalde de margarinemarkt met 5,5 procent. Het volgende jaar nam de markt af met 4,6 procent. In 2003 was de daling 3,9 procent. In 2004 werden de inspanningen beloond: de margarinemarkt groeide met 0,6 procent en ook voor dit jaar wordt er een toename verwacht. Met een jaarlijkse omzet van 350 miljoen euro staat margarine in de top-15 van de grootste productcategorieën van Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!