​Retailverkopen blijven stijgen in EU

De detailhandelsverkopen in de Europese Unie zijn in januari met 0,8 procent gestegen in vergelijking met de voorgaande maand. In de eurozone liepen de verkopen met 0,4 procent op, blijkt uit cijfers die statistiekbureau Eurostat donderdag heeft gepubliceerd. De verkopen zitten sinds het dieptepunt in 2013 weer in de lift.

De grootste stijging wordt genoteerd in de non-foodbranche, die in de EU met 1,1 procent groeide en 0,7 procent in de eurozone. Voor de foodbranche komt de groei op respectievelijk 0,7 en een half procent uit.

Portugal zag de detailhandelsverkopen het hardst toenemen van alle landen in de EU (5,9 procent). Polen en Slovenië volgen met een toename van de retailverkopen van respectievelijk 3,4 en drie procent. Luxemburg deed het in januari het slechts met een daling van 1,2 procent, terwijl in Oostenrijk en Slowakije 1,1 procent minder werd verkocht. De Nederlandse cijfers zijn vertrouwelijk.

In vergelijking met januari 2015 namen de verkopen in de EU met liefst 2,8 procent toe. In de eurozone komt de groei in vergelijking met vorig jaar uit op twee procent.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!