Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Quartz, The New York Times, Comeos, FashionUnited en eMarketer.
Fysiek
Die boekenwinkel van Amazon kennen we inmiddels wel. Althans, we hebben er genoeg over gelezen. Bijvoorbeeld dat er een tweede komt in San Diego. Maar hoe ziet zo’n boekenwinkel van die gevreesde webwinkel er eigenlijk uit?
Lees verder bij The New York Times: http://nyti.ms/1RbQGAl
Niet te stoppen
Inditex deed woensdag wat Inditex elk jaar doet: een recordwinst bekendmaken. 2,9 miljard euro mocht het moederbedrijf van Zara in 2015 bijschrijven. Goedkope kleding? Misschien. Maar die maken Inditex een niet te stoppen verkoopmachine.
Lees verder bij Quartz: http://bit.ly/1Rb9Kov
Vrije val
De detailhandel in België deed het vorig jaar ietsjes beter. Tot zover het goede nieuws van branchevereniging Comeos. De marges bevinden zich namelijk in een vrije val. “Met te kleine marges is er geen ruimte meer om te investeren, om uit te breiden, om mensen aan te werven en te innoveren”, waarschuwt ceo Dominique Michel.
Lees verder bij Comeos: http://bit.ly/225u53L
1200 winkels
Hunkemöller is van origine een Nederlandse winkelketen, maar met een Britse topman en Amerikaanse eigenaar moge duidelijk zijn dat er goed over de landsgrenzen gekeken wordt. De internationale expansie houdt voorlopig ook nog wel even aan.
Lees verder bij FashionUnited: http://bit.ly/1pke9Jy
Pinteresting
De koopknop op social media is al maanden – zo niet jaren – onderwerp van gesprek. Vooralsnog zie je ze nog maar weinig in Nederland. De zogenoemde Buyable Pins van Pinterest zijn hier niet eens beschikbaar. Head of commerce Michael Yamartino vertelt waarom we moeten hopen dat daar snel verandering in komt.
Lees verder bij eMarketer: http://bit.ly/1UkNWGa
Reacties 0